Home office vede k syndromu vyhoření. Předcházejte mu drobnostmi

0
1492

Když se nejen Česká republika, ale prakticky celý svět uvedl do karanténního stavu, většina lidí se uchýlila k práci z domova. Důvodem toho byla především snaha o zachování svého pevného zdraví. I ti, kteří do té doby nikdy nepracovali z domova, se přesto k tomuto způsobu fungování uchýlili. Bohužel jen někteří nepropadli syndromu vyhoření, který je velkým rizikem v případě, že pracujete formou takzvaného home office. 

Home office je sice oblíbený způsob práce, ale zejména pro workoholiky je to jedno velké nebezpečí, kterému by se raději měli vyhnout. Pokud totiž mají šanci pracovat z domova, neoddělují osobní a pracovní život, žijí prakticky jenom v pracovním stádiu a mají pracovní dobu doslova nepřetržitou. I proto je pro ně obrovským rizikem syndrom vyhoření, kterému naštěstí lze předcházet naprostými drobnostmi. Nezapomínejte na ně, abyste se se syndromem vyhoření nemuseli potýkat i vy. 

Plánujte

S tím, aby vám práce nepřerostla přes hlavu, se vyplatí plánovat. Mějte vždycky po ruce diář nebo elektronický kalendář, do kterého si budete zaznamenávat vše, co je třeba udělat, vyřešit, stihnout. Zakomponujte si však do něj také procházku, pauzu nebo protažení. Pokud to budete mít v diáři, budete to dělat. Pakliže nebudete mít nikde nepsáno, že máte cvičit nebo obědvat, zkrátka na to budete zapomínat v souvislosti s tím, kolik budete mít práce. 

Nezapomínejte se stýkat s lidmi

I když to v době koronavirové není nejlepší nápad, minimálně s rodinou nebo online s přáteli se stýkat můžete. Sociální kontakt je velice důležitý, je to taková drobnost, která vás zachrání před naprostým upadnutím do syndromu vyhoření. Nemusíte se s nikým vidět takzvaně face to face, stačí někomu zavolat a chvilku se tímto způsobem rozptýlit. 

Udělejte si v době kancelář

Vymezte si jedno místo na to, aby vám dělalo kancelář. Může to být nepoužívaná místnost či podobně. A práci zkrátka nikdy netahejte do jiných částí domu. I to vám pomůže udržet práci na uzdě.

- Reklama -