Neděle, 20 září, 2020
  • Ženy

Vybíráme pro vás

Tipy, které vám pomohou se v létě opravdu ochladit

Letní měsíce jsou specifické v tom, že všichni trávíme většinu času hledáním způsobu, jak se udržet v pohodlí a...

Jak na nízkoenergetické bydlení

Hlavně postavit dům, který by ztrácel co nejméně energie. To je vždy úkol společnosti ORCAN GROUP s.r.o.,...

Zlatá americká nebankovní cesta

Americká hypotéka je často vyhledávaný výraz. Zejména kvůli svým přednostem. Jednou ze základních předností je fakt, že...

Inovace mají v současnosti zásadní vliv na konkurenceschopnost a to jak z mikro- tak makro-hlediska. Představují například poslední z dvanácti pilířů konkurenceschopnosti, které uvádí Global Competitiveness Report za roky 2012-2013. Ten také zdůrazňuje jejich makroekonomický význam pro rozvinuté země. Zatímco méně rozvinuté země mohou stále zvyšovat svou produktivitu přijímáním již existujících technologií, zemím, které dosáhly inovačního stupně rozvoje, toto nestačí. Firmy v těchto zemích musejí pro udržení své konkurenceschopnosti neustále vyvíjet a vytvářet průlomové produkty a procesy. Inovace tak ztělesňují nejdůležitější způsob, jakým rozvinuté země zvyšují svoji konkurenceschopnost.

Ve stejném duchu se o inovacích vyjadřuje E. Kislingerová, podle níž se staly zdrojem konkurenční výhody, jelikož skončila doba nízkých nákladů. U podniků nastává posun, již nejde primárně o to být efektivní, ale inovativní. Inovace jako strategie představuje formu strategie diferenciace a může přinést následující výhody:

  • Dlouhodobější základ konkurenční výhody – podnik, který přijde první s něčím převratným má šanci na vysoké zisky a může tak zničit konkurenci
  • Inovace může přinést nové způsoby podnikání
  • Sklon k inovacím – často vyšší u menších firem

Prof. Porter uvažuje inovace jako prostředek ke změně technologií, které pomáhají firmě dosahovat lepších výsledků při sledování jedné z generických konkurenčních strategií a to buď nákladového vůdcovství, nebo diferenciace. Cíl první strategie je zřejmý – stát se výrobcem s nejnižšími náklady. Druhá strategie se zaměřuje na unikátnost – firma se zaměří na faktory produktu, které zákazníci považují za důležité a snaží se unikátním způsobem plnit související potřeby zákazníků.

- Advertisement -
- Advertisement -

Redakce doporučuje

Tipy, které vám pomohou se v létě opravdu ochladit

Letní měsíce jsou specifické v tom, že všichni trávíme většinu času hledáním způsobu, jak se udržet v pohodlí a...
- Komerční sdělení -

Jak na nízkoenergetické bydlení

Hlavně postavit dům, který by ztrácel co nejméně energie. To je vždy úkol společnosti ORCAN GROUP s.r.o., která se zabývá stavbou nízkoenergetických...

Zlatá americká nebankovní cesta

Americká hypotéka je často vyhledávaný výraz. Zejména kvůli svým přednostem. Jednou ze základních předností je fakt, že peníze u tohoto úvěru můžete...

Proč by se bál podnikatel registrů?

Pod názvem hypotéka bez registru http://www.fahd.cz/hypoteka-bez-registru/ , stejně tak jako je tomu například v případě americké hypotéky bez dokládání příjmů,...

Kočka si vytrhává srst? Může se jednat o plísňovou infekci

Sametový kožíšek – to je jeden z typických rysů mnoha koček, ať už se jedná o jakoukoliv rasu. Ovšem stačí, když kočka zachytí...

More Articles Like This

- Komerční sdělení -