4.6 C
Alba Iulia
Pátek, 29 května, 2020
  • Byznys

Vybíráme pro vás

Na jaká úsporná opatření lze získat dotaci?

Žádný člověk nechce platit vysoké sumy za energie. Proto se řada lidí rozhodla investovat do úsporných opatření,...

Při stěhování využívejte systém A, B, C. Usnadní vám následovné vybalování

Na stěhování je pravděpodobně nejhorší balení. Ať už mluvíme o stěhování domu, o stěhování bytu nebo o...

Muži v karanténě. Jak využívají hlavy rodiny svůj volný čas?

S příchodem nového typu koronaviru přišlo také velké zpomalení. Nejen, že zpomalila ekonomika (a to znatelně a...

Inovace mají v současnosti zásadní vliv na konkurenceschopnost a to jak z mikro- tak makro-hlediska. Představují například poslední z dvanácti pilířů konkurenceschopnosti, které uvádí Global Competitiveness Report za roky 2012-2013. Ten také zdůrazňuje jejich makroekonomický význam pro rozvinuté země. Zatímco méně rozvinuté země mohou stále zvyšovat svou produktivitu přijímáním již existujících technologií, zemím, které dosáhly inovačního stupně rozvoje, toto nestačí. Firmy v těchto zemích musejí pro udržení své konkurenceschopnosti neustále vyvíjet a vytvářet průlomové produkty a procesy. Inovace tak ztělesňují nejdůležitější způsob, jakým rozvinuté země zvyšují svoji konkurenceschopnost.

Ve stejném duchu se o inovacích vyjadřuje E. Kislingerová, podle níž se staly zdrojem konkurenční výhody, jelikož skončila doba nízkých nákladů. U podniků nastává posun, již nejde primárně o to být efektivní, ale inovativní. Inovace jako strategie představuje formu strategie diferenciace a může přinést následující výhody:

  • Dlouhodobější základ konkurenční výhody – podnik, který přijde první s něčím převratným má šanci na vysoké zisky a může tak zničit konkurenci
  • Inovace může přinést nové způsoby podnikání
  • Sklon k inovacím – často vyšší u menších firem

Prof. Porter uvažuje inovace jako prostředek ke změně technologií, které pomáhají firmě dosahovat lepších výsledků při sledování jedné z generických konkurenčních strategií a to buď nákladového vůdcovství, nebo diferenciace. Cíl první strategie je zřejmý – stát se výrobcem s nejnižšími náklady. Druhá strategie se zaměřuje na unikátnost – firma se zaměří na faktory produktu, které zákazníci považují za důležité a snaží se unikátním způsobem plnit související potřeby zákazníků.

- Advertisement -
- Advertisement -

Redakce doporučuje

Na jaká úsporná opatření lze získat dotaci?

Žádný člověk nechce platit vysoké sumy za energie. Proto se řada lidí rozhodla investovat do úsporných opatření,...
- Advertisement -

Při stěhování využívejte systém A, B, C. Usnadní vám následovné vybalování

Na stěhování je pravděpodobně nejhorší balení. Ať už mluvíme o stěhování domu, o stěhování bytu nebo o stěhování firem jako takových, balení...

Muži v karanténě. Jak využívají hlavy rodiny svůj volný čas?

S příchodem nového typu koronaviru přišlo také velké zpomalení. Nejen, že zpomalila ekonomika (a to znatelně a výrazně), ale také jsme zpomalili...

Jak vrátit parketám zašlou krásu? Zkuste broušení, radí odborník

Dívali jste se na svou podlahu pečlivým okem a zjistili, že by bylo potřeba oživení a rekonstrukce? Pokud máte parkety, řešení je...

Permanentní make-up usnadňuje ženám život: Hodí se i pro vás?

K úpravě pomocí permanentního maku-upu dnes sahá mnoho žen. Tato procedura totiž značně ušetří čas a nabízí pohodlí. Až na některé výjimky...

More Articles Like This

- Komerční sdělení -