10.5 C
Alba Iulia
Čtvrtek, Listopad 21, 2019
  • Byznys

Vybíráme pro vás

Co to je americké lednice?

V posledních letech se lednice amerického stylu těší velké oblibě. Jde totiž o příjemnou kombinaci velkého prostoru...

Máte doma nerezový dřez? Poradíme, jak ho vyčistit

Žádná kuchyně nesmí být bez kuchyňského dřezu. Dokážete si představit kuchyni bez dřezu a dřezové baterie? Dřezy...

Máte doma nerezový dřez? Poradíme, jak ho vyčistit

Žádná kuchyně nesmí být bez kuchyňského dřezu. Dokážete si představit kuchyni bez dřezu a dřezové baterie? Dřezy...

Inovace mají v současnosti zásadní vliv na konkurenceschopnost a to jak z mikro- tak makro-hlediska. Představují například poslední z dvanácti pilířů konkurenceschopnosti, které uvádí Global Competitiveness Report za roky 2012-2013. Ten také zdůrazňuje jejich makroekonomický význam pro rozvinuté země. Zatímco méně rozvinuté země mohou stále zvyšovat svou produktivitu přijímáním již existujících technologií, zemím, které dosáhly inovačního stupně rozvoje, toto nestačí. Firmy v těchto zemích musejí pro udržení své konkurenceschopnosti neustále vyvíjet a vytvářet průlomové produkty a procesy. Inovace tak ztělesňují nejdůležitější způsob, jakým rozvinuté země zvyšují svoji konkurenceschopnost.

Ve stejném duchu se o inovacích vyjadřuje E. Kislingerová, podle níž se staly zdrojem konkurenční výhody, jelikož skončila doba nízkých nákladů. U podniků nastává posun, již nejde primárně o to být efektivní, ale inovativní. Inovace jako strategie představuje formu strategie diferenciace a může přinést následující výhody:

  • Dlouhodobější základ konkurenční výhody – podnik, který přijde první s něčím převratným má šanci na vysoké zisky a může tak zničit konkurenci
  • Inovace může přinést nové způsoby podnikání
  • Sklon k inovacím – často vyšší u menších firem

Prof. Porter uvažuje inovace jako prostředek ke změně technologií, které pomáhají firmě dosahovat lepších výsledků při sledování jedné z generických konkurenčních strategií a to buď nákladového vůdcovství, nebo diferenciace. Cíl první strategie je zřejmý – stát se výrobcem s nejnižšími náklady. Druhá strategie se zaměřuje na unikátnost – firma se zaměří na faktory produktu, které zákazníci považují za důležité a snaží se unikátním způsobem plnit související potřeby zákazníků.

- Advertisement -
- Advertisement -

Redakce doporučuje

Co to je americké lednice?

V posledních letech se lednice amerického stylu těší velké oblibě. Jde totiž o příjemnou kombinaci velkého prostoru...
- Advertisement -

Máte doma nerezový dřez? Poradíme, jak ho vyčistit

Žádná kuchyně nesmí být bez kuchyňského dřezu. Dokážete si představit kuchyni bez dřezu a dřezové baterie? Dřezy jsou stejně nepostradatelné jako nábytkové...

Máte doma nerezový dřez? Poradíme, jak ho vyčistit

Žádná kuchyně nesmí být bez kuchyňského dřezu. Dokážete si představit kuchyni bez dřezu a dřezové baterie? Dřezy jsou stejně nepostradatelné jako nábytkové...

Sprchové dveře SanSwiss

Již máte vystavěnou a obloženou niku v koupelně a teď přemýšlíte jaké sprchové dveře do ní vybrat a následně nainstalovat? Ideální volbou jsou...

Chaty a chalupy čelí v zimě nájezdům zlodějů. Máte tu svou dobře pojištěnou?

Od začátku roku do konce letních prázdnin stihli zloději vykrást již 1134 chat, oproti loňsku se jedná o třetinu více případů. Nejvíce...

More Articles Like This

- Komerční sdělení -