-0.1 C
Alba Iulia
Neděle, Leden 26, 2020
  • Byznys
  • Služby

Vybíráme pro vás

Z 218 na 181 miliard korun. Objem nových hypoték loni klesl téměř o pětinu

Největší propad za posledních deset let loni zaznamenal česky hypoteční trh. Přestože průměrná hodnota hypoték od začátku roku vyskočila...

David Rusňák i nadále zůstává v čele investiční skupiny DRFG

Investiční skupina DRFG byla založena v roce 2001 Davidem Rusňákem. Ten i po letošní změně akcionářské struktury...

Míříte na konferenci či veletrh? Vezměte si s sebou digitální panely

Každý podnikatel ví, že se musí do určité míry prezentovat na veřejnosti, že musí zaujmout, dostat se...

Public relations PR Public management

Doslova můžeme pojem public relations (dále též PR) přeložit jako veřejné vztahy či vztahy s veřejností. PR však neznamená pouze práci s veřejností, ale jde především o dobré jméno, reputaci, věrohodnost organizace, což tvoří přirozenou základnu pro to, aby ji okolí uznávalo. PR lze chápat jako soubor prostředků k tomu, aby daná organizace mohla smysluplně existovat a účinně pracovat. PR představuje řízení komunikace, a to jak navenek, tak uvnitř organizace.

Prvopočátky ovlivňování veřejného mínění můžeme nalézt již ve starověku, kde se užívalo úsloví „Vox populi, vox dei – Hlas lidu je hlasem božím.“ Počátky současného public relations jako komunikační aktivity směřující k ovlivnění mínění lze datovat do období druhé poloviny 19. a počátku 20. století, kdy bylo v USA a Evropě zavedeno všeobecné volební právo. (Ftorek, 2009) Za velmi názorné vymezení PR, prostřednictvím konkrétního příkladu, považuji podání P. Bowmana a N. Ellise (1969), kteří uvádí: „Jestli-že vám řeknu, že jsem hezký a vzrušující, je to reklama. Jestli-že vám někdo jiný řekne, že jsem hezký a vzrušující, je to propagace. Jestli-že přijdete a řeknete mi, že jste slyšela, že jsem hezký a vzrušující – tak to je public relations.“ (cit. dle Foret, 1999, s. 82)

Public relations PR Image organizace a Public management

Otázka image je při praktické aplikaci komunikace mimořádně důležitá. Pojem image můžeme obecně charakterizovat jako „souhrn představ, které si lidé dělají o určitém objektu (věci, jevu, instituci, osobě apod.)“ (Foret, 1994, s. 91) Na image můžeme pohlížet jako na komunikační nástroj, prostřednictvím kterého se obracíme na okolní svět nebo naše cílové skupiny a vypovídá o tom, kým jsme nebo kým chceme být.

(Vysekalová – Mikeš, 2009) Image organizace je určován kvalitou organizace vnímanou veřejností.

Image je vytvářen ve styku a komunikaci člověka s okolím, při vnímání určitých jevů a jejich vlastností. Image, stejně jako celé veřejné mínění, je objektivně ovlivňován konkrétním historickým, společenským a kulturním prostředím, přičemž je podmiňován i subjektivním pohledem. Jde například o schopnost člověka vnímat a vytvářet si ve svém vědomí představy. Vybudování si pozitivního image měst je procesem dlouhodobým a zároveň i velmi nestabilním.

Public relations PR Public management

- Advertisement -
- Advertisement -

Redakce doporučuje

Z 218 na 181 miliard korun. Objem nových hypoték loni klesl téměř o pětinu

Největší propad za posledních deset let loni zaznamenal česky hypoteční trh. Přestože průměrná hodnota hypoték od začátku roku vyskočila...
- Advertisement -

David Rusňák i nadále zůstává v čele investiční skupiny DRFG

Investiční skupina DRFG byla založena v roce 2001 Davidem Rusňákem. Ten i po letošní změně akcionářské struktury zůstává i nadále akcionářem a...

Míříte na konferenci či veletrh? Vezměte si s sebou digitální panely

Každý podnikatel ví, že se musí do určité míry prezentovat na veřejnosti, že musí zaujmout, dostat se lidem pod kůži. Jenže jak...

Jste zaměstnavatelem v oblasti chovu zvířat? I na vás doléhá BOZP

Na bezpečnost práce čili na BOZP zapomíná v dnešní době mnoho lidí. Mnozí si říkají, že kontrola nepřijde, jelikož existuje vícero podniků,...

Vinylové podlahy do kuchyně – komfort i odolnost v jednom

Podlahová krytina má pro obytné i pracovní interiéry zásadní význam a z velké části definuje pocit, který z té či oné místnosti...

More Articles Like This

- Komerční sdělení -