11 C
Alba Iulia
Neděle, Listopad 17, 2019
  • Byznys
  • Služby

Vybíráme pro vás

Máte doma nerezový dřez? Poradíme, jak ho vyčistit

Žádná kuchyně nesmí být bez kuchyňského dřezu. Dokážete si představit kuchyni bez dřezu a dřezové baterie? Dřezy...

Máte doma nerezový dřez? Poradíme, jak ho vyčistit

Žádná kuchyně nesmí být bez kuchyňského dřezu. Dokážete si představit kuchyni bez dřezu a dřezové baterie? Dřezy...

Sprchové dveře SanSwiss

Již máte vystavěnou a obloženou niku v koupelně a teď přemýšlíte jaké sprchové dveře do ní vybrat a...

Public relations PR Public management

Doslova můžeme pojem public relations (dále též PR) přeložit jako veřejné vztahy či vztahy s veřejností. PR však neznamená pouze práci s veřejností, ale jde především o dobré jméno, reputaci, věrohodnost organizace, což tvoří přirozenou základnu pro to, aby ji okolí uznávalo. PR lze chápat jako soubor prostředků k tomu, aby daná organizace mohla smysluplně existovat a účinně pracovat. PR představuje řízení komunikace, a to jak navenek, tak uvnitř organizace.

Prvopočátky ovlivňování veřejného mínění můžeme nalézt již ve starověku, kde se užívalo úsloví „Vox populi, vox dei – Hlas lidu je hlasem božím.“ Počátky současného public relations jako komunikační aktivity směřující k ovlivnění mínění lze datovat do období druhé poloviny 19. a počátku 20. století, kdy bylo v USA a Evropě zavedeno všeobecné volební právo. (Ftorek, 2009) Za velmi názorné vymezení PR, prostřednictvím konkrétního příkladu, považuji podání P. Bowmana a N. Ellise (1969), kteří uvádí: „Jestli-že vám řeknu, že jsem hezký a vzrušující, je to reklama. Jestli-že vám někdo jiný řekne, že jsem hezký a vzrušující, je to propagace. Jestli-že přijdete a řeknete mi, že jste slyšela, že jsem hezký a vzrušující – tak to je public relations.“ (cit. dle Foret, 1999, s. 82)

Public relations PR Image organizace a Public management

Otázka image je při praktické aplikaci komunikace mimořádně důležitá. Pojem image můžeme obecně charakterizovat jako „souhrn představ, které si lidé dělají o určitém objektu (věci, jevu, instituci, osobě apod.)“ (Foret, 1994, s. 91) Na image můžeme pohlížet jako na komunikační nástroj, prostřednictvím kterého se obracíme na okolní svět nebo naše cílové skupiny a vypovídá o tom, kým jsme nebo kým chceme být.

(Vysekalová – Mikeš, 2009) Image organizace je určován kvalitou organizace vnímanou veřejností.

Image je vytvářen ve styku a komunikaci člověka s okolím, při vnímání určitých jevů a jejich vlastností. Image, stejně jako celé veřejné mínění, je objektivně ovlivňován konkrétním historickým, společenským a kulturním prostředím, přičemž je podmiňován i subjektivním pohledem. Jde například o schopnost člověka vnímat a vytvářet si ve svém vědomí představy. Vybudování si pozitivního image měst je procesem dlouhodobým a zároveň i velmi nestabilním.

Public relations PR Public management

- Advertisement -
- Advertisement -

Redakce doporučuje

Máte doma nerezový dřez? Poradíme, jak ho vyčistit

Žádná kuchyně nesmí být bez kuchyňského dřezu. Dokážete si představit kuchyni bez dřezu a dřezové baterie? Dřezy...
- Advertisement -

Máte doma nerezový dřez? Poradíme, jak ho vyčistit

Žádná kuchyně nesmí být bez kuchyňského dřezu. Dokážete si představit kuchyni bez dřezu a dřezové baterie? Dřezy jsou stejně nepostradatelné jako nábytkové...

Sprchové dveře SanSwiss

Již máte vystavěnou a obloženou niku v koupelně a teď přemýšlíte jaké sprchové dveře do ní vybrat a následně nainstalovat? Ideální volbou jsou...

Chaty a chalupy čelí v zimě nájezdům zlodějů. Máte tu svou dobře pojištěnou?

Od začátku roku do konce letních prázdnin stihli zloději vykrást již 1134 chat, oproti loňsku se jedná o třetinu více případů. Nejvíce...

Umelosť vs prirodzenosť

Či si vyberieme v živote umelosť alebo prirodzenosť – tak o tom rozhodujeme väčšinou my sami. Aj keď sa nám táto...

More Articles Like This

- Komerční sdělení -