13.4 C
Alba Iulia
Úterý, Září 17, 2019
  • Byznys
  • Služby

Vybíráme pro vás

Tenis jako důvod mnoha půjček. Vyjít může na desetitisíce ročně

Mít doma světovou tenisovou jedničku - to je sen mnoha rodičů, kteří své dítě dávají na hodiny...

Azbest jako dříve hojně používaný materiál. Dnes však škodí lidskému zdraví

Z čeho jsou postavené rodinné domy nebo podobné budovy? Z jakých materiálů jsou tvořeny zdi jednotlivých místností?...

LANXESS prodává svůj podnik pro výrobu chemikálií obsahujících chrom

Společnost LANXESS specializující se na chemické látky prodává svůj podnik pro chemikálie obsahující chrom společnosti Brother Enterprises, která...

Public relations PR Public management

Doslova můžeme pojem public relations (dále též PR) přeložit jako veřejné vztahy či vztahy s veřejností. PR však neznamená pouze práci s veřejností, ale jde především o dobré jméno, reputaci, věrohodnost organizace, což tvoří přirozenou základnu pro to, aby ji okolí uznávalo. PR lze chápat jako soubor prostředků k tomu, aby daná organizace mohla smysluplně existovat a účinně pracovat. PR představuje řízení komunikace, a to jak navenek, tak uvnitř organizace.

Prvopočátky ovlivňování veřejného mínění můžeme nalézt již ve starověku, kde se užívalo úsloví „Vox populi, vox dei – Hlas lidu je hlasem božím.“ Počátky současného public relations jako komunikační aktivity směřující k ovlivnění mínění lze datovat do období druhé poloviny 19. a počátku 20. století, kdy bylo v USA a Evropě zavedeno všeobecné volební právo. (Ftorek, 2009) Za velmi názorné vymezení PR, prostřednictvím konkrétního příkladu, považuji podání P. Bowmana a N. Ellise (1969), kteří uvádí: „Jestli-že vám řeknu, že jsem hezký a vzrušující, je to reklama. Jestli-že vám někdo jiný řekne, že jsem hezký a vzrušující, je to propagace. Jestli-že přijdete a řeknete mi, že jste slyšela, že jsem hezký a vzrušující – tak to je public relations.“ (cit. dle Foret, 1999, s. 82)

Public relations PR Image organizace a Public management

Otázka image je při praktické aplikaci komunikace mimořádně důležitá. Pojem image můžeme obecně charakterizovat jako „souhrn představ, které si lidé dělají o určitém objektu (věci, jevu, instituci, osobě apod.)“ (Foret, 1994, s. 91) Na image můžeme pohlížet jako na komunikační nástroj, prostřednictvím kterého se obracíme na okolní svět nebo naše cílové skupiny a vypovídá o tom, kým jsme nebo kým chceme být.

(Vysekalová – Mikeš, 2009) Image organizace je určován kvalitou organizace vnímanou veřejností.

Image je vytvářen ve styku a komunikaci člověka s okolím, při vnímání určitých jevů a jejich vlastností. Image, stejně jako celé veřejné mínění, je objektivně ovlivňován konkrétním historickým, společenským a kulturním prostředím, přičemž je podmiňován i subjektivním pohledem. Jde například o schopnost člověka vnímat a vytvářet si ve svém vědomí představy. Vybudování si pozitivního image měst je procesem dlouhodobým a zároveň i velmi nestabilním.

Public relations PR Public management

- Advertisement -
- Advertisement -

Redakce doporučuje

Tenis jako důvod mnoha půjček. Vyjít může na desetitisíce ročně

Mít doma světovou tenisovou jedničku - to je sen mnoha rodičů, kteří své dítě dávají na hodiny...
- Advertisement -

Azbest jako dříve hojně používaný materiál. Dnes však škodí lidskému zdraví

Z čeho jsou postavené rodinné domy nebo podobné budovy? Z jakých materiálů jsou tvořeny zdi jednotlivých místností? Málokdo ví či si uvědomuje,...

LANXESS prodává svůj podnik pro výrobu chemikálií obsahujících chrom

Společnost LANXESS specializující se na chemické látky prodává svůj podnik pro chemikálie obsahující chrom společnosti Brother Enterprises, která je předním čínským výrobcem chemikálií...

Pohodlná návštěva myčky se Superoperator CZ

Během léta mnozí z nás využívají auto nejen k cestám do práce, ale také na výlety a dovolené. To se projeví na...

5 tipů jak vybrat vysavač

Dříve nebo později přijde chvíle, kdy si potřebujeme koupit nový vysavač. Výkonného pomocníka do domácnosti, který se dokáže postarat o koberec, parkety,...

More Articles Like This

- Komerční sdělení -