3 ojetiny, jejichž cena klesá nejpomaleji

0
1041

Cena automobilu klesá nejrychleji během prvních čtyř let. Průměrný pokles je 10 % za rok, ovšem v případě některých modelů je zřejmé, že si drží cenu mnohem více než ostatní vozy. Zaměřili jsme se na nejprodávanější auta na tuzemském trhu a připravili pro vás žebříček tří automobilů, které mají největší zůstatkovou hodnotu.

Dacia Duster

Dacia Duster se honosí hned několika tituly. Je nejlevnějším a nejprodávanějším SUV na trhu a zároveň si nejvíce drží cenu. Pořídíte-li si tři roky starý vůz, zaplatíte za něj téměř 80 % původní ceny. Autobazary přesto zdůrazňují, že to zájemce nijak neodrazuje a žádný Duster se u nich příliš dlouho neohřeje. Důvodem přitom není dobré renomé či nízká poruchovost. Model se drží v centru pozornosti díky velmi nízké pořizovací ceně. S tím jdou ruku v ruce dlouhé čekací lhůty. Na některé verze musí zákazníci čekat dlouhé měsíce.

Hyundai ix20

Pokud jste na druhém místě čekali českou škodovku, musíte si počkat. Druhou příčku obsadil Hyundai ix20 se zůstatkovou hodnotou kolem 74 %, což je po třech letech velmi slušné – především pak s ohledem na to, že jde o korejské auto, jejichž ceny klesají poměrně rychle. Důvod je stejný jako v případě Dacie. Značka Hyundai vsadila na kombinaci nízkých cen a masivní reklamní kampaně, což se ji, jak vidno, vyplácí.

Škoda Rapid

Třetí příčka patří české Škodě Rapid. Když se model dostal v roce 2012 na trh, vyplnil mezeru mezi menší Fabií a větší Octavií. Čeští zákazníci se do něj okamžitě zamilovali, což se logicky projevilo také na zůstatkové hodnotě. Chystáte-li se navštívit autobazar s tím, že odjedete v tři roky starém Rapidu, připravte si lehce přes 70 % původní ceny.

Pokud se vám ceny výše uvedených ojetin jeví jako příliš vysoké, zaměřte se na starší modely. Anebo si vyberte jiný model, jehož cena klesá podstatně rychleji.

- Reklama -