Exit Games – kdo stojí za jejich vzníkem?

0
809

Mezi nejvýznamnější tvůrce exit games patří zajisté vlastník společnosti SCRAP CO., Takao Kato. Takao Kato se stal vlastně prvním člověkem, kterého napadla myšlenka reálných únikových her, namísto těch počítačových. A jak na všechno vlastně přišel? O únikových hrách se píše stručně i zde a v tomto článku je nejen rozhovor s jedním z autorů českých exit games, ale i množství informací o nich).

Exit games – Takao Kato

Podle svých vlastních slov říká, že bývá často dotazován lidmi, jak vlastně na myšlenku reálných únikových her přišel a jeho odpověď zní nejčastěji nějak takto:

„Nemohu říct nic, co by znělo nějakým způsobem skvěle. Mohu vám odpovědět pouze takto: Přemýšlel jsem o tom, že vymyslím něco nového a dívka, která seděla vedle mě, hrála počítačovou exit game a tak jsem přišel s nápadem vytvořit tyto hry v realitě. A to je celá pravda. Tato věc, která nutí skupinku lidí spolupracovat dohromady, oslovila velikou spoustu lidí, vytváří mezi nimi nadšení a stala se populární ve velmi krátkém čase. Když jsme začínali, jediná reklama, kterou jsme měli k dispozici, byl malý kus papíru. Během velmi krátké doby však byly všechny vstupenky do únikových místností vyprodány. Účastníci těchto her se opravdu velmi snažili, ale pouze 6 z celkového počtu 150 to doopravdy zvládli“.

Svou poslední větou vlastně tvrdí, že první exit games, které byly jeho společností vytvořeny, bylo velmi těžké vyřešit, ale nebylo to něco, co by účastníky těchto her odradilo. Možná právě naopak.

Když se Takao Kata ptali dále, ohledně toho, jak si počínal, odpovídal, že svět nabízí ohromné množství příležitostí. Tvrdí, že žijeme ve světě, ve kterém si, teoreticky, můžeme dělat cokoliv chceme. A že, pokud uzavřeme do místnosti skupinku lidí, kteří se navzájem neznají, ale mají jeden společný cíl – dostat se z této místnosti pomocí vodítek ven-, mají tendence k tomu se do této činnosti opravdu hluboce ponořit.

Dále říká, že když hry vymýšlel, byly vymýšleny tak, aby se k jejich vyřešení dostal každý, kdo má dobré komunikační schopnosti, originální nápady a kreativního ducha.

Lidé uzavření v těchto místnostech se prý do hry ponoří natolik, že tímto vytvoří prostředí a atmosféru místa, jaké nikde jinde nenajdete. A přesně tato atmosféra, společně s časem, který na účastníky tlačí a omezeným prostorem vytvářejí v těchto skupinkách lidí něco, co je nutí přemýšlet přesně způsobem, který je v těchto místnostech potřeba.

Scrap Co.

Tato společnost stojí za vznikem únikových her (REG), exit games. V roce 2007 představila světu první reálnou exit game, nazvanou REAL ESCAPE GAME. Zezačátku byly pouze v Asii a na jejich uskutečnění se využívaly různé školy, staré nemocnice, parky, či stadiony a otevření těchto místností bylo provázen nadšením ze strany nejen účastníků, ale i jejich tvůrců. V Japonsku bylo na motivy exit games vytvořených touto společností natočeno i několik seriálů (například Real Escape Game TV) či filmů.

SCRAP CO. se stala společností, která vytvořila zlom v těchto únikových hrách, a ty se staly velice rychle populární ve většině koutech světa.

Secret City Adventures

Secret City Adventures sídlí v Torontu, v Kanadě. Tato společnost je průkopníkem exit games v Kanadě, kdy za tímto účelem spolupracovala se společností SCRAP CO.

Tato společnost byla vytvořena v roce 2012 Patrickem Keenan a Tinou Santiago pod názvem Company and Co. Stejně jako společnost SCRAP CO. vytvářejí pro své účastníky místnosti s různými náměty a tématy. Jejich cílem je vytvářet únikové místnosti, které nejsou jednoduché na vyřešení. Po skupinkách, které se účastní jejich místností, požadují to, aby se na svou práci soustředili, pracovali jako tým, pracovali dohromady a nalezené střípky informací skládali správně tak, jak mají.

- Reklama -