Pečení holubi do úst nelétají… Ani ti virtuální
Nakupování v internetových obchodech je stále populárnější. Kde je poptávka, tam spolehlivě reaguje i nabídka a těch, kteří nabízejí svoje zboží online, tak přibývá. Můžeme navíc předpokládat, že tento trend bude v příštích letech dál pokračovat.
Znamená to snad, že s internetovým obchodem se už nelze prosadit? Rozhodně stále šance jsou. Jak na to?
Připravte se, že to bude náročné
V období mezi lety 2010 a 2015 vzrostl počet e-shopů dokonce o 80 %. Důvodem je především to, že jeho spuštění je poměrně snadnou záležitostí. E-shop lze pořídit levně, mnohá řešení otevírají dokonce možnost si zřídit e-shop zdarma. Konkurence je proto značná, přetlakem trpí zejména odvětví, jako je elektronika nebo oblečení. Což ovšem ani zdaleka neznamená, že trh není otevřený pro nováčky.
Pokud se rozhodnete svůj nápad realizovat, chybět by vám neměla především víra v sebe sama. Potřebujete perfektní servis i poskytované služby. I dnes mají noví provozovatelé internetových obchodů šanci uspět, nicméně se rozhodně neobejdou bez tvrdé dřiny. Je potřeba zkrátka nebát se dělat věci trochu odlišně od ostatních.
Myslete na zákazníka a počítejte
Nezapomeňte ale, že přes to všechno jste tu hlavně pro svoje zákazníky. Pokuste se tedy při plánování svého podnikání uvažovat jako oni. Nutná je promyšlená obchodní strategie. Podle výzkumů Asociace pro elektronickou komerci se například nevyplatí zákazníka nutit k povinné registraci. Odradí to až dvě třetiny z nich.
Součástí vašich úvodních plánů by samozřejmě mělo být i přemýšlení o výdajích. Uchýlíte se k tvorbě vlastního e-shopu nebo využijete levnější pronájem? Myslete i na to, že pronájem e-shopu má svoje limity v rámci budoucího rozvoje. Dále přemýšlejte o tom, jaké budou výdaje na nákup produktů a jejich skladování.
Jaký zvolíte pokladní systém? Stále ještě to sice pro vás nemusí být zcela aktuální téma, nicméně je vhodné již předem zvážit, zda potřebujete přímo EET pokladnu, případně vám bude stačit například aplikace stažená do chytrého telefonu. Ceny EET pokladen se mohou vyšplhat i na desítky tisíc korun a takovouto investici je na místě pro malý e-shop rozmýšlet.